wtorek, 29 grudnia 2015

Hummus z Białej Fasoli i Rukoli / White Bean Hummus

Hummus robi wielką furorę w naszym kraju . Oczywiście klasyczna jego wersja to ta zrobiona z cieciorki, ale czemu by nie poeksperymentować? Do czego bardzo zachęcam!. Jeśli macie swoje wersje tej cudownej potrawy, to podzielcie się nimi. Chociażby zamieszczając linki do ulubionych przepisów w miejscu na komentarze :).

Składniki:
- 400 g ugotowanej białej fasoli
- 30 g rukoli
- 2 łyżki tahini (pasty sezamowej)
- 1 do 2 łyżek oliwy
- 2 łyżki wody
- sól i świeżo mielony pieprz do smaku
- 1 ząbek czosnku (opcjonalnie)

Wykonanie:
Miksuj wszystkie składniki "hummusu" do momentu uzyskania kremowej konsystencji. Jeśli pasta będzie byt gęsta dodaj odrobinę więcej wody (można użyć tej w której była fasola).

Fasolowy hummus można zajadać jako dip ze świeżymi warzywami lub chlebem. Genialnie smakuje z ogórkiem kiszonym.

A może chcesz zerknąć na inne moje wersje hummusu? Zapraszam :):
Hummus z Batatem
Hummus z Cukinii (raw vegan)

11 komentarzy:

  1. moim ulubionym jest klasyk, choć z białej fasoli też już robiłam i smakuje niczego sobie :) W Krakowie jadłam przepyszne: dyniowy, z suszonymi pomidorami, z suszoną śliwką czy też z pieczonym czosnkiem - wszystkie przepyszne, ale jednak klasyka nic nie przebije :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się ten eksperyment:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. To Twoje zdjęcia są przepiękne i bardzo kuszące. Bardzo inspirujące :)!

      Usuń
  4. koocham hummus, ale domowy coś mi nie wychodzi :(
    z fasolą jeszcze nie próbowałam, ale intryguje mnie to połączenie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mamy ten sam obiekt miłości ;), ale czasem mała zdrada z fasolą nie zaszkodzi :D

      Usuń
  5. Właśnie skończyłam robić. Super smak :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za info, że smakuje :). Pozdrowienia serdeczne!

      Usuń
  6. I Really love to create different kinds of recipes like this with italian seasoning grinder available online

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Print Friendly and PDF