wtorek, 31 marca 2015

Sałatka Jarmuż z Pieczonym Porem i Burakiem / Kale & Roasted Beet and Leek Salad (vegan)

Zdrowo, wiosennie, lekko i smakowicie. Sałatka z jarmużu  z pieczonym burakiem i porem z sezamowym dressingiem. Dla mnie bomba :).



Składniki:
- 1 średni burak
- 1 duży por
- 4 garści jarmużu (lub więcej), pozbawionego twardych części i pokrojony
- 2 łyżki soku z cytryny
- 1 łyżka oliwy
 Dressing:
- 1/4 kubka tahini
- sok z 1/2 cytryny
- 2 łyżki syropu klonowego
- 3 łyżki oliwy
- sól i pieprz do smaku

- garść orzechów laskowych (opcjonalnie)


Wykonanie
1. Rozgrzej piekarnik do temp. 190 st.C. Na blachę połóż papier do pieczenia i posmaruj go niewielką ilością oliwy.
2. Wyłóż pokrojone w plastry buraki i por na blachę. Posmaruj warzywa oliwą (najlepiej pędzelkiem). Posól i popieprz do smaku. Wstaw do piekarnika i piecz ok 20 minut. Po tym czasie wyciągnij por, a buraki piecz jeszcze dodatkowe 15-20 minut.
3. W między czasie przygotuj dressing. Mieszaj wszystkie składniki sosu do momentu uzyskania gładkiej konsystencji.
4. Jarmuż skrop cytryną i oliwą. Wymieszaj rękoma, lekko ugniatając liście.
5. Upieczone buraki (pokrojone na półplasterki) i por wyłóż na przygotowany jarmuż i skrop niewielką ilością dressingu (ja zużyłam mniej niż połowę, pozostałą część można przechować w lodówce do następnej sałatki). Posyp pokruszonymi orzechami laskowymi (warto je lekko podprażyć, co wydobędzie ich piękny zapach).

5 komentarzy:

  1. Nurtuje mnie szczególnie ten pieczony burak, nigdy nie jadłam w takiej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to sałatka idealna dla mnie! i ten dressing <3 najlepszy! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musi być bardzo smaczna :) Pieczone buraki uwielbiam !

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Print Friendly and PDF