czwartek, 22 stycznia 2015

Wegański Chlebek Bananowy / Vegan Banana Bread

Bez glutenu, bez tłuszczu i bez cukru!  
Pyszny, lekko słodki chlebek z dojrzałych bananów. 
Jego przygotowanie jest bardzo szybkie i proste. Dziś testowany był przez trzy kobiety, gadające przy herbacie. I myślę, że test wypadł pomyślnie :). 
Polecam, bo był pyszny :P.



Składniki:
- 3 spore banany (bardzo dojrzałe, a nawet przejrzałe)
- 2 kubki mąki (ja użyłam 1 kubek mąki jaglanej, 3/4 kubka mąki dyniowej i 1/4 kubka mąki amarantusowej)
- 1/2 kubka orzechów włoskich (pokrojonych)
- 6 daktyli (drobno pokrojonych)
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3 łyżki zmielonego siemienia lnianego + 9 łyżek wody
- 2 łyżki niełuszczonego sezamu (1 do ciasta i 1 do posypania po wierzchu)
- 1/2 łyżeczki soli
- 3/4 łyżeczki cynamonu

Wykonanie
1. Rozgrzej piekarnik do temperatury 160 st.C.
2. W kubeczku wymieszaj siemię lniane z wodą.
3. Połącz ze sobą wszystkie sypkie składniki. Następnie dodaj przygotowane wcześniej siemię lniane i pogniecione widelcem banany. Wyrób ciasto na jednolitą masę.
4. Przełóż do foremki, posyp po wierzchu sezamem i piecz około 55 minut. Ciasto powinno być lekko zrumienione.

Wskazówki
Możesz użyć dowolnej mąki pełnoziarnistej i dowolnych orzechów, z których możesz też zrezygnować. Pysznie smakuje z dżemem z truskawek (bez cukru, domowej roboty).

 

15 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Mogę tylko dodać, że też całkiem dobrze smakuje :)

      Usuń
  2. chlebek jak marzenie, na słodko, na wytrawnie i można jeść do woli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście :), sama jestem zaskoczona prostotą i smakiem tego chlebka.

      Usuń
  3. brzmi pysznie, na pewno wypróbujemy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Miło mi, że zaglądacie na mój blog :)

      Usuń
  4. Koniecznie muszę wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze zachęcam. Chlebek jest pyszny, zdrowy i prosty w przygotowaniu :)

      Usuń
  5. Wygląda cudownie, a skład jest idealny :) Muszę koniecznie wypróbować, bo do tej pory chlebek bananowy robiłam z mąki pszennej pełnoziarnistej albo w mieszance z gryczaną, a widzę, że takie cudo można upiec zupełnie bez dodatku pszenicy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej się da :). Warto eksperymentować :)

      Usuń
  6. nie ma to jak chlebek bananowy -niezastąpiony wypiek na śniadanie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie :). Ja na pewno będę go robić częściej :)

      Usuń
  7. prezentuje się okazale! muszę kiedyś upiec :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam, wyszło bosko! Nie dałam proszku do pieczenia, bo nie miałam bezglutenowego. Pomieszałam mąkę jaglaną z kukurydzianą i tapioką. Zamiast sezamu słonecznik. Wyszło obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super!!! Ale się cieszę :), że smakuję. Super, że pozmieniałaś przepis po swojemu :) Smacznego!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Print Friendly and PDF